Mengapa Memilih Hidup dengan Cara Poligami

Mengapa Memilih Hidup dengan Cara Poligami

Poligami adalah cara mendidik istri agar tidak Liar Sebelum

Pandangan Islam Mengenai Perempuan ?

Dijadikan dari tulang rusuk lelaki, atas permintaan Nabi Adam.
Allah lebihkan ciptaan makhluk perempuan dengan bahan nafsu, emosi, cinta dunia. kadarnya 9, dibandingkan lelaki hanya 1 unsur nafsu ini. ibarat kalau nafsu itu ialah penyakit, perempuan lebih dari lelaki kadar 9:1

Sebab itu lelaki kalau mahu berkahwin, pastikan nafsunya yang satu itu dirawat dulu, supaya dia tidak merosakkan isterinya dan yang juga boleh merosakkan diri suami sendiri.

Allah menetapkan ketentuan-nya bahawa dalam rumah tangga, suami mesti melindungi isteri-isterinya daripada bahaya nafsu. Ertinya nafsu itu hendaklah diketuk-ketuk selalu, dicabar-cabar, disakiti dan dikalahkan selalu. sebab, nafsu sangat-sangat bekerja untuk mengajak kepada kejahatan. nafsu mahu dia jadi tuhan. allah tidak dinamakan oleh nafsu sebagai tuhan. Kehendak nafsu terhadap dunia terlalu tinggi sedangkan allah mahu akhirat dibesarkan.

Iblis dan syaitan akan merosakkan lelaki dengan godaan melalui wanita.

Bila nafsu dicabar, disakiti selalu, barulah ada ruang untuk wanita boleh memikirkan tuhan, rasul, akhirat dan taat suami. Jika tidak, rasa kelegaan nafsu akan membuatkan wanita cukup lalai dari allah dan segala perintah serta larangan allah.

Poligami adalah kaedah paling praktikal, ubat paling mujarab untuk membuatkan nafsu wanita sentiasa dicabar. jika tidak, masakan nabi sendiri mempunyai ramai isteri.

Wanita bila dibiarkan saja pada nafsu, cukup bahaya. umpama binatang atau harimau bahkan lebih garang dari itu. dunia kalau dibiarkan pada wanita, sangat terdedah kepada peperangan tanpa henti-henti

Perempuan islam yang selamat ialah bilamana mampu mempunyai sifat hati yang cinta dan takutkan allah, rindu rasulullah, taat suami dan takut neraka.

Wanita diakhir zaman rasulullah saw, diajak juga berjuang, sampai ke medan perang tapi mereka berada dalam kawalan ketat rasulullah sendiri. wanita cukup mudah bangga dengan kemenangan, walhal hamba allah yang sebenar akan takut dengan kejayaan, takut kalau tersalah rasa, konon dialah yang mampu dan layak, walhal allahlah tuan punya semua itu. bila bangga , manusiaakan lupa diri.

Wanita islam sebenarnya dihina oleh yahudi kerana dibiarkan untuk merasa megah, hebat, disanjung dan dibesar-besarkan tanpa kawalan. jadilah wanita itu makhluk yang bertuhankan nafsu. musnahlah dia itu dunia dan diakhirat.
Share on Google Plus

About Saida Waliya

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment